شيوع معضل چاقي در روستاها

لاغري ، وزن كاهش و حل مشكل چاقي

شيوع معضل چاقي در روستاها

۶۳ بازديد

شيوع معضل چاقي در روستاها _  سبك زندگي ناسالم در روستاها به شهرها نزديك شده و شاهد شيوع معضل چاقي در روستاها هم هستيم. مديركل دفتر مديريت بيماري‌هاي غيرواگير اعلام كرد در شهرها از هر چهار نفر يك نفر، و در روستاها از هر پنج نفر يك نفر چاق است.

به گزارش ايرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، افشين استوار با بيان اين آمار چاقي، افزود: تحرك كم و دريافت كالري زياد را از عوامل چاقي دانست. هچنين وي افزود: نسبت چاقي در استان ها متفاوت است، و در استانهاي مركزي و شمالي چاقي بيشتر شيوع دارد. ما هم به بهانه روز روستا و عشاير، اين موضوع را دنبال كرديم. همراه ما باشيد

چاقي به روستــا مي‌رود

استوار بيان داشت: مازندران، اردبيل، گيلان و سمنان بالاترين شيوع چاقي را دارا هستند.

وي با اعلام اينكه، ديگر برخلاف تصورات گذشته چاقي بيماري افراد ثروتمند و سطوح بالاي اجتماعي و اقتصادي جامعه نيست، اظهار داشت: طبقات كمتر برخوردار هم با اين معضل دست به گريبانند.

مديركل دفتر مديريت بيماري هاي غيرواگير خاطرنشان كرد: استرس، عدم تغذيه سالم و تسهيلات لازم براي تحرك فيزيكي و عدم آگاهي مهم ترين علل وقوع اين معضل است.

وي تصريح كرد: فعاليت هاي بهداشتي، عمدتاً بر روي گيرندگان خدمات متمركز هستند، ولي سطوح ديگر را درگير نمي كنند كه بايد با تمهيداتي اين مشكل را برطرف كرد. ادامه مطلب در سايت منبع...

منبع مديريت استراتژيك بدن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.